-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3722 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

فرهنگ كشور رو به ابتذال است ميخوا هم بدانم كه فكري براي اين وضع شده يا خواهد شده ؟



درباره واقعيت امر كه چه تمهيداتي براي مبارزه با ابتذال فرهنگي در كشور شده است يا خير، پاسخ نياز به كارشناسي دقيق و وسيع دا رد ليكن آنچه مسلم است اينكه ابتذال فرهنگي بدون اجراي جدي اصل امر به مروف ونهي از منكر از سوي دولت وملت از ميان نخواهد رفت اما اينكه چه برنامه اي بايد به مورد اجرا در آورده شود در اين باره مي توانيم راهكارهاي زير را در نظر آوريم:

1ـشناخت دقيق عناصر اصلي فرهنگ اسلامي و شناساندن آنها به ديگران. در اين مسير لازم است تا شناخت خود و ديگران را از باورها وارزش هاي ديني، افزايش دهيم. مثلادر زمينه عقايد يك سلسله باورهاي درست را به ديگران عرضه و بر آنها روشن و ثابت كنيم (هستي شناسي ). در زمينه ارزشها، وجود يك سلسله ارزشها ي ثابت و پايدار را تبيين و وجه بطلان سخنان بي پايه كساني كه ارزشها را امور اعتباري مي دانند آشكار سازيم (فلسفه اخلاق و فلسفه حقوق). هم چنين در برابر كساني كه مي كوشند از ميزان يابي بندي مردم به اعمال شرعي بكاهند و تقيدبه مسايل شرعي را تضعيف كنند ايستادگي كنيم و خود و ديگران را به عمل كردن به مسايل شرعي سوق دهيم. از همه مهم تر در برابر كساني كه اصل وجود يقين را يك صد ارزش تلقي مي كنند و از شكايت در معرفت تبليغ مي كنند، امكان يقين در معرفت را ثابت كنيم و از اين رهگذر عقايدديني و ارزشهاي آن را از يك پشتوانه معرفت شناختي بر خوردار سازيم.

2ـتقويت وتثبيت هويت مذهبي و ملي دانشجويان از طريق آشنايي با تمدن افتخار آفرين اسلام، دانشمندان نامي آن و نيز دستاوردهاي ممتاز جمهوري اسلامي به رهبري امام خميني ( .

3ـتقويت وتثبيت ارزشهاي اسلامي و ايمان مذهبي از طريق برگزاري جلسات پرسش وپاسخ و همچنين مشاوره كتبي براي پاسخ به پرسشهاي مردم و شبهات ايشان.

4ـراه اندازي مراكزي براي رسيدگي و حل مشكلات روحي، اقتصادي و اجتماعي و شغلي مردم، بويژه طبقه جوان

5ـبرگزاري مراسمبا شكوه نماز جماعت، دعا، اعتكاف.

6ـ ارائه نشريات مفيد و غنياز فرهنگ اسلامي و دانش و علوم رايج به گونه ايي جوان پسند.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.